Fellinger in top 100 Adformatie & Tijdschrift voor Marketing

Fellinger is recent gekozen in Adformatie’s “de onmisbare 100″ vakgenoten die het verschil maken”, ranking the stars of our industry.  Daarnaast werd hij gekozen door Tijdschrift voor Marketing in de top 100 inspirerendste marketeers van Nederland. Allebei vermeldingen waar hij trots op is.
Fellinger in Adformatie
In de Adformatie staat hij op plaats 56. Andere bekende vakgenoten in de lijst zijn bijvoorbeeld John de Mol (10), Nalden (22) Willem Sijthoff (60) en Derk Sauer (64).
Volgens Adformatie staat de top 100 voor  “de smaakmakers en spraakmakers in het vak”.
Fellinger in Tijdschrift voor Marketing

De andere lijst, die van Tijdschrift voor Marketing is niet chronologisch. Fellinger werd daarin met 12 andere vermeld in de categorie “Digital”. Deze lijst is tot stand gekomen door aan marketeers zelf de vraag te stellen: “wie behoren volgens jou tot de 3 beste marketeers in jullie branche?”. Verder deden Ivar Allema en Ruud Frambach van VU Amsterdam onderzoek  naar de kwaliteiten van succesvolle Nederlandse marketeers. Deze top 100 werd daarin ook meegenomen. De resultaten van dit onderzoek verschijnen later dit jaar.

Maar wat is eigenlijk de definitie van een succesvol marketeer? Volgens Tijdschrift voor Marketing  is het iemand die zijn ervaringen deelt met anderen. Verder heeft de marketeer minimaal 15 jaar ervaring in het vakgebied en is internationale ervaring en internationale oriëntatie cruciaal. Ook is deze marketeer voorzien van buitengewone analytische vaardigheden die ook gebruikt worden om accountibilty te vergoten. Hij of zij heeft ondernemingszin en gebruikt zijn of haar intuïtie en durft vooruit te lopen. Mensen en bedrijven verbinden, is een favoriete bezigheid. Hij of zij is niet afhankelijk van anderen, emotioneel stabiel, kan zich aanpassen, is zelfverzekerd, vertrouwt anderen en is een teamworker. En tot slot hij of zij is uitgesproken nieuwsgierig en staat open voor nieuwe ervaringen.