Spreker Stephan Fellinger: “Met Jong Talent de Digitale Transformatie versnellen”

De Digitale Transformatie staat bij veel organisaties op de agenda. We komen het begrip bijna elke dag tegen in het Financieel Dagblad.  Net als “the War on Talent” en het aantrekken van jong talent, ook dat is “hot”. Het biedt enorme kansen wanneer je deze twee ontwikkelingen combineert en jong talent binnen je organisatie een belangrijke rol geeft voor wat betreft die digitale transformatie. Ik mocht al eerder mijn visie hierover delen op Frankwatching.  Maar het in de praktijk brengen is nog mooier.

Begin 2017 lanceerden we met o.a. Dela en RTL ons nieuwe Young Talent programma onder de naam Shake. Bijzonder is dat we dat in teams doen met jonge talenten met verschillende achtergronden. Van Business- tot Design- en van Coderen- tot een Marketingcommunicatie-achtergrond. En juist die mix zorgt voor nieuwe perspectieven, voor een andere chemie. Dit als antwoord op hoe organisaties nu vaak met traineeships omgaan: talenten binnen halen die veel op hen lijken, om daarna het weinige  wat ze anders zijn, er in een half jaar uit te slaan. Met Shake pakken we het anders aan en met succes. De jonge talenten en de opdrachtgevers zijn razend enthousiast.

Die ervaringen wil ik graag delen. In mijn presentaties die ik geef bij organisaties, vertel ik vanuit mijn ervaringen met Shake, hoe je jonge talenten een belangrijke rol kan geven, om de digitale transformatie van je organisatie te kickstarten en te versnellen.

Achtergrond Stephan Fellinger
Stephan Fellinger staat in het rijtje van winnaars van de verkiezing “OnlineMediaman van het jaar”. Ook kreeg eerder een Coq d’Honneur uitgereikt voor zijn verdienste in het marketingvak.  Sinds 1995 (!)  is hij gespecialiseerd op het gebied van digitaal, marketing, communicatie en mentaliteitsveranderingen die nodig zijn binnen organisaties in digitale transformatie. Hij is oprichter van Blogo Media, Nederlands eerste (2005) webloguitgeverij. Verder is hij bestuursvoorzitter/medeoprichter van Stichting SpinAwards. Dé prijzen in Nederland om digitaal denken en doen te stimuleren. Daarbij hoort ook een Young Talent programma onder de naam Shake, waarbij het toptalenten op het gebied van creativiteit en technologie scout en helpt bij hun verdere ontwikkeling. Stephan is jurylid voor de Shopping Awards en juryvoorzitter van de Cultuurmarketing Awards. Verder is hij lid van Wine Advisory Board van het Franse Wijnhuis/producent Villebois. Ook is hij lid van de adviesraad van creatief designbureau Einfach. Zijn ogen gaan twinkelen van de natuur in Oost Afrika, ook omdat hij gefascineerd is door sociale gedrag van dieren in vergelijking met mensen.