Spreker Talent en Innovatie, over jezelf blijven uitvinden

Fellinger over Talent en Innovatie.
Foto: MVW Media voor Vak en Wetenschap event

“Talent en Innovatie, de Siamese tweeling”

Talent en Innovatie zijn een “Siamese tweeling” die bij elkaar horen. Het verhaal, vol met inspiratie en energie, over jezelf blijven uitvinden in een voortdurend veranderde digitale wereld. Dat is het onderwerp waarover Stephan Fellinger, in een gegarandeerd ” 100% powerpoint-vrije presentatie”,  vertelt aan de hand van persoonlijke fysieke objecten die hij bij zich heeft.

Onderwerpen als talent, innovatie en digitale transformatie komen aan bod, tijdens een originele en creatieve manier van presenteren.

Stephan Fellinger: “Veel mensen en organisaties ervaren dat ze zichzelf voortdurend opnieuw moeten uitvinden in deze voortdurend veranderende tijd. Ik probeer mijzelf ook voortdurend opnieuw uit te vinden. Daarom besloot ik een tijd terug mijn verhaal op een compleet andere manier te gaan vertellen. Zonder een computer, zonder sheets en meer te vertellen dan te presenteren. Daarmee maak ik voor mensen ook een statement dat verandering bij jezelf begint.”

“Het mooie is dat de reacties enorm positief zijn. Mensen ervaren het als een zeer persoonlijker verhaal en in plaats van naar een scherm te kijken, worden ze op originele meegenomen in thema’s als talent, innovatie en de digitale transformatie met veel meer aandacht voor het verhaal zelf.”

Fellinger vertelt 100% powerpoint-vrij over talent en innovatie

Fellinger: “Talent en innovatie zijn in mijn ogen een Siamese tweeling die de komende jaren een belangrijke aanjager zullen zijn van nieuwe ontwikkelingen in onze economie en maatschappij.”

Buitenbeentjeseconomie

Fellinger gelooft in de de opkomst van de “Buitenbeentjeseconomie”. Hij deed afgelopen jaren veel ervaring op met onconventionele talentprogramma’s. Daarbij werd hij geïnspireerd door een talentscout bij een bedrijf. Die hem  letterlijk zei: “we halen mensen binnen in de organisatie die veel op ons lijken. En het beetje wat ze anders zijn, dat slaan we er in een half jaar wel uit”. Dat moet en kan anders, dacht hij. Ook dat komt op originele wijze aan bod in zijn powerpoint-vrije presentatie.

Fellinger over hoe het anders moet en kan bij RTL Z Online Seminar War for Talent:

 

Dagstage.nl

Recent lanceerde hij met Marco Derksen, Dagstage.nl. Een startup waarbij mensen de gelegenheid krijgen een dag een snuffelstage te lopen. En dat bij een organisatie, waarbij vooral nieuwsgierigheid voorop staat.

 

Shake

En in 2017 lanceerden Fellinger met o.a. Dela en RTL een Young Talent programma onder de naam Shake. Shake werkt in teams met jonge talenten met compleet verschillende achtergronden. Daarnaast werken afgestudeerden samen met dropouts van school. Fellinger noemt het de opkomst van de “Buitenbeentjeseconomie”. Die ongewone mix van talenten zorgt voor nieuwe perspectieven, voor een andere chemie. Dit als antwoord op hoe organisaties nu vaak met traineeships omgaan. Talenten binnen halen die veel op hen lijken. Om daarna het weinige wat ze anders zijn, er in een half jaar uit te slaan.

 

Ervaringen delen

Die ervaringen deelt Fellinger graag. In zijn presentaties vertelt hij vanuit zijn praktische ervaringen met Shake. Hoe je jonge talenten aan je verbindt. En ze samen met ervaren mensen, een belangrijke rol geeft bij de digitale transformatie van je organisatie.

Creatieve vorm van presenteren.

Wil je geen powerpoint-presentatie, ben je op zoek naar een ander verhaal? Lees hoe Fellinger met fysieke objecten presenteert en voortdurend op zoek is naar nieuwe manieren om verhalen te vertellen en te delen.

Achtergrond Stephan Fellinger

Veel bekroonde spreker
Stephan Fellinger is de eerste winnaar van de verkiezing “Online Mediaman van het jaar”. Ook kreeg eerder een Coq d’Honneur uitgereikt voor zijn verdienste in het marketingvak (een prijs die John de Mol ook recent kreeg).  Sinds 1995 (!)  is hij gespecialiseerd op het gebied van digitaal, marketing, communicatie en mentaliteitsveranderingen die nodig zijn binnen organisaties in digitale transformatie.

Oprichter van
Hij is oprichter van Blogo Media, Nederlands eerste (2005) webloguitgeverij met titels als blogo.nl en lifestylelady.nl.

Verder was hij begin 2000 mede-oprichter van Stichting SpinAwards. Dé prijzen in Nederland om digitaal denken en doen te stimuleren. Daarbij stond hij ook aan de wieg van het Young Talent programma Shake. Waarbij het toptalenten op het gebied van creativiteit en technologie scout en helpt bij hun verdere ontwikkeling.

En mede-iniatiefnemer van Team Sherpa, een team van specialisten op het gebied van de digitale transformatie. Team Sherpa helpt organisaties op hun groeipad, om van vertrekpunt A naar een nieuwe positie B te komen. Dit met korte onconventionele interventies (bijvoorbeeld business games, dagstages, pop-up innovatielabs met jong talent), in combinatie met een nuchtere blik. 

Jury
Stephan is jurylid voor de Shopping Awards en juryvoorzitter van de Cultuurmarketing Awards.

Raad van Advies
Verder is hij lid van Wine Advisory Board van het Franse Wijnhuis/producent Villebois.

Zijn ogen gaan twinkelen van de natuur in Oost Afrika, ook omdat hij gefascineerd is door het sociale gedrag van dieren, in vergelijking met mensen.